Hyppää sisältöön

Mieliala ja jaksaminen

Miten voit? Mielialan ja jaksamisen ylläpitämiseen ja vahvistamiseen kannattaa aktiivisesti panostaa. Mielen hyvinvointi on voimavara, perusta, joka tukee terveyttä ja toimintakykyä.

Mielen hyvinvointi rakentuu useista osa-alueista:

Mielen hyvinvointia voivat vahvistaa lopulta varsin pienet teot. Harjoittelemalla löydät itsellesi parhaiten sopivat keinot. Niistä kannattaa muodostaa rutiini, joka toistuu arjessa säännöllisesti. Myös terveelliset elintavat tukevat jaksamistasi.

Seuraavat Mieli ry:n videot tarjoavat lisätietoa mielenterveydestä ja vinkkejä mielenterveyden vahvistamiseen.

Mitä mielenterveys on?

Katso Mieli ry:n videolta (kesto 2:14) mitä mielenterveys on.

Video: Mitä mielenterveys on (Mieli ry, kesto 2:14)

Vahvista mielenterveyttäsi

Mieli ry:n Mielenterveyttä voi vahvistaa -videolta (kesto 1:56) saat vinkkejä mielenterveyden vahvistamiseen.

Video: Mielenterveyttä voi vahvistaa (Mieli ry, kesto 1:56)

Harjoituksia mielen hyvinvoinnin tueksi

Kokeile rentoutusharjoitteita

Kuuntele Mieli ry:n Rentouttava paikka -harjoitus (kesto 2:42).

Kuunnelma: Rentouttava paikka (Mieli ry, kesto 2:42)

Lähteenä käytetty Mieli ry .